Thursday, March 12, 2009

SOS CILI ,TOMATO DAN SOS THAI HPA

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 3.30
Sabah & Sarawak: RM 3.80

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 2.80
Sabah & Sarawak: RM 3.30

Nilai Mata (NM): 0.25
==========================================
Panduan/Petua/Artikel Berkaitan Sos Cili Tulisan Tn Haji Ismail, Pengarah Urusan HPA

Bukan hanya sedap dan lazat tetapi jauh berkhasiat daripada sos-sos yang lain dipasaran. Ini adalah kerana sos cili kita tidak menggunakan sebarang pewarna dan diproses terus dari cili dan tomato. Perbuatan sebahagian besar industri sos yang memasukkan pewarna bagi mendapatkan kilauan merah cili boleh mendatang masalah kesihatan dalam jangkamasa yang lama.

Pewarna dikatakan salah satu bahan yang menyebabkan berlakunya kanser. Dalam ertikata yang lain pewarna tidak menjadi darah dan daging dalam tubuh badan. Orang yang ada kanser payudara sangat bahaya dengan kehadiran pewarna terutama pewarna yang ada pada belacan/terasi(indon) kerana ia menjadi penggalak/pemacu(ind) pertumbuhan kanser. Inilah kesan pewarna dalam makanan dan kelebihan sos kita untuk kesihatan. Insya-Allah.

Keriangan bersama RFC.

Rata-rata orang menyatakan mereka menjadi gembira selepas makan di RFC,kenapa?Ini adalah disebabkan Sos Cili RFC.Selain dari tidak mengandungi pewarna makanan ,ia juga membantu untuk penjagaan emosi.Kajian menunjukan cili mengandungi “capsaicin” yang bertindak untuk membebaskan hormon endofin dalam otak.

Sebab itulah apabila anda keluar dari RFC anda akan gembira berbanding daripada sebelumnya .InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment