Thursday, March 19, 2009

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI

AIhamdulillah...Setelah hampir setahun aku mengenali HPA. Sebuah syarikat yang menjalankan perniagaannya secara MLM syariah, iaitu perniagan berkonsepkan islam yang mengambil kara halal-dan haram. Dengan berteraskan kepada "PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB BERSAMA". Pada mulanya aku memang ragu-ragu dengan HPA ni. Sebab MLM yang aku tahu sebelumini banyak menipu serta haram. Tetapi setelah sekian lama aku menjejaki kegiatannya barulah aku faham bahawa HPA adalah satu perjuangan.
Dimana HPA mengambil tanggungjawab ummah untuk memperjuangkan ekonomi orang islam khususnya ekonomi umat melayu yang berada di bumi malaysia . Kerana HPA melihat, ekonomi orang melayu dinegara kita ini 95% dimonopoli oleh bangsa cina. Oleh itu, HPA merasakan ini adalah amanah yang besar oleh Allah kepada HPA untuk mengembalikan kekuatan ekonomi umat islam.
Selain itu juga, aku melihat dalam HPA banyak mendidik ahli-ahli kepada mendekatkan diri kepada Allah s.w.t.. Diantaranya pekerja-pekerja HPA diwajibkan solat dhuha dan maca Al-ma'thurat sebelum memulakan kerja . Dan pekerja-pekerja yang berwuduk . Manakala didalam program-program lain yang dianjurkan antaranya perkongsian bijak cemurlang (PBC) , dimana adanya qialmulai , kuliah subuh , sembahyang berjamaah , slot muhasabah yang mana ini semua adalah perkara-perkara yangdapat mendekatkan diri kepada Allah s.w.t.
Maka aku membuat kesimpulan , bahawa HPA bukan sahaja satu perniagan yang mencari keuntungan dunia semata-mata, tetapi HPA adalah salah satu uslub dakwah bagi memperkenalkan satu perniagan berkonsepkan islam yang mengambil kira redha Allah didunia serta tidak lupa untuk mencari keredhan Allah di akhirat. dan aku mendoakan agar Allah menberi kejayaan serta laluan yang mudah kepada HPA untuk meneruskan perjuangan yang suci lagi murni ini . Amin

No comments:

Post a Comment